zondag 17 februari 2013

Italiaans stamppotje



Ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk helemaal niet zo van (gekookte) aardappels en stamppotjes houd. Vroeger als kind wilde ik ze al niet eten en noemde ze steevast '' die vieze meelballen'', ik kan me ook iets herinneren met meelwormen maar ik zal proberen het toch een beetje smakelijk te houden. Mijn moeder was ervan overtuigd dat ik vitamines zou missen door het laten staan van de piepers. Toen we een keer bij de huisarts waren vroeg ze hem mij te vertellen dat ik toch echt aardappels moest gaan eten. Gelukkig zei de fijne man dat ik die gerust mocht laten staan, want zoveel vitamientjes zou ik niet mislopen door de aardappels te laten staan. Dus zo geschiedde, mijn 18uur-aardappel-probleem was opgelost, ik mocht ze vanaf dat moment laten staan.
Maar laat Vriendlief afgelopen week nou juist erg veel zin hebben in een stamppotje... Dus ik ging aan de slag, kocht een stamper en was zelfs best goed in het schillen van de aardappels. Ik voegde allerlei lekkere ingrediĆ«nten toe en...ja ik zal het toegeven, ik heb ook zitten smullen!

Italiaans stamppotje
2 a 3 personen

1 kg kruimige aardappels
75gr rucola, eventueel iets fijner gesneden
100 gr feta, in blokjes
+/- 20 groene olijven, gehalveerd
+/- 10 semi zongedroogde tomaatjes, in stukjes gesneden
handje pijnboompitten, geroosterd
scheut melk, even verwarmd
zeezout
peper

Kook de aardappels zoals aangegeven op de verpakking. Giet de aardappels af en stoom ze even droog met de deksel op de pan. Voeg de scheut melk toe en stamp de aardappels fijn.

Voeg de rucola, feta, olijven en stukjes zongedroogde tomaat toe, breng op smaak met zout en peper en meng alles goed door elkaar.

Bestrooi met de geroosterde pijnboompitten.

Wat is jouw favoriete stamppot recept?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...