zondag 2 juni 2013

Summer Body Challenge, week II

Vorige week konden jullie voor het eerst lezen over mijn Summer Body Challenge. Ik vond het erg leuk om te horen dat jullie het met plezier gelezen hebben. Het was best even spannend om hier over te bloggen, normaal plaats ik alleen recepten, dus dit was even iets persoonlijker. Nu lees je alles over Summer Body Challenge, week II. Deze was helaas minder succesvol...

Maandag begon ik de week weer gezond met een glas water en een groentensapje. Ik at hierna een bakje aardbeien. Mijn lunch bestond uit een salade met feta kaas, gegrilde paprika en pijnboompitjes. 's Middags snackte ik een appel. 's Avonds at ik een restje van de auberginelasagne.

Dinsdag maakte ik na het ontwaken weer groentensap, dit dronk ik na een glas water. Mijn ontbijtje was yoghurt met appel en kokos. Ik moest 's avonds nodig boodschappen doen want ik had niet veel in huis, dus mijn lunch bestond uit rijstwafels met pesto. Als toetje at ik een cracker met chocopasta. Bij mijn ouders at ik 's avonds aspergesalade en hierna een bolletje zelfgemaakte vanille ijs met aardbeien.


Woensdag weer het vaste ritueel, een glas water en groentensap. Ik ontbeet met overnight oats met druiven. 's Middags at ik een rauwkost salade met tonijn uit blik. Later snackte ik nog wat ongebrande en ongezouten noten. Voor het avondeten dronk ik nog een glas groentensap en hierna at ik pompoensoep.

Ook donderdag hield ik me na het ontwaken aan het vaste ritueel, water en groentensap. Mijn ontbijt bestond uit geitenyoghurt met druiven. Als lunch at ik een simpele rauwkostsalade met zelfgemaakte zongedroogde tomaatjes. Deze zongedroogde tomaatjes zijn zo simpel om te maken, maar verschrikkelijk lekker. De inhoud van een bakje kerstomaatjes snijd je doormidden. Je maakt een mengsel van olijfolie, gedroogde Italiaanse kruiden en knoflook en dit meng je door de tomaatjes. Nu leg je de tomaatjes met het snijvlak naar boven, dit zet je in een voorverwarmde oven van 100°C voor ongeveer 1.5 uur. Lekker door de salade, op een rijstwafel met pesto, enz. enz.
's Avonds mocht mijn vriend kiezen wat we zouden eten; frietjes dus... Dit leek wel het begin van een paar slechte dagen.. 's Avonds een wijntje met knabbels..

Met water en groentensap begon ik de vrijdag weer goed. Geitenyoghurt at ik als ontbijt. Mijn lunch bestond uit rijstwafels met pesto en zelfgemaakte zongedroogde tomaatjes. 's Avonds aten we vegetarische roti, lekker met pittige tempeh. 's Avonds op visite weer wijn met knabbels..


In het weekend wanneer je 's ochtends wat meer tijd hebt is het absoluut geen moeite om je dag te beginnen met water en een groentensapje. Dus ook zaterdag was het weer vaste prik, ik maakte wat extra sap en dronk een glas extra als ontbijt. 's Middags at ik een broodje vitello tonato. Mijn diner was de heerlijke Spaghetti van courgette met gegrilde halloumi. Ook deze avond heb ik weer gezondigd...morgen weer goed aan de slag!


Vandaag, zondag, begon ik de dag met water en groentensap. Ik ging een rondje hardlopen, hierna dronk ik veel water en at ik een broodje vitello tonato. Vanavond maak ik een lekkere couscous salade met munt en hüttenkäse en hierbij serveer ik Provençaalse varkenshaasspiesjes. Klik hier voor het recept.



Nou jullie hebben het al gelezen, deze week was niet echt Summer Body Challenge waardig. Ik heb teveel slechte dingen gegeten en ook het bewegen is er helemaal bij in geschoten deze week. Mijn gevoel over de afgelopen week is duidelijk anders dan de week ervoor. Toen voelde ik me goed en was ik ''trots'' op mijn behaalde resultaat van -1.5 kilo. Deze week is er helaas weer een kilo bijgekomen... Ik ben nu wel heel gemotiveerd om volgende week weer goed aan de slag te gaan, ik wil me volgende week zondag weer hetzelfde voelen als vorige week! Om dit te bereiken ga ik duidelijke planning maken zodat ik van te voren weet wat ik ga eten en dit ook in huis heb. Zo wil ik voorkomen dat ik honger krijg en naar slechte dingen grijp. Ook ga ik deze week weer minstens 3 keer hardlopen.

Hoe gaat het met jullie Summer Body Challenge?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...