maandag 12 augustus 2013

Zalmfilet in prosciutto


Ik ben een groot fan van zalm; rauw, gerookt, gebakken, uit de oven, gestoomd, in bladerdeeg, je kunt mij voor alle variaties wakker maken! Neem hier een kijkje voor alle heerlijke gerechten met zalm op Mijn Kookavonturen. 
Maar we zijn niet allemaal zo dol op zalm, vaak hoor ik om mee heen dat mensen zalm een wat flauwe smaak vinden hebben. Vind jij dat ook? Dan is dit recept echt iets voor jou! Doordat de zalm in parmaham is gewikkeld krijgt het een hartigere smaak. En zo krijg je toch alle vitaminen en mineralen binnen die in deze heerlijke vette vis zitten. 
Samen met heerlijke spinazie en trostomaatjes uit de oven heb je een lekkere en complete maaltijd. En een dagje zonder koolhydraten zo na de vakantie helpt je de kilo'tjes weer snel te verliezen, mooi meegenomen in dit lekkere recept!


Dit recept bedacht ik voor Lekker Tafelen, een team foodies schrijft hier dagelijks over eerlijke en smaakvolle maaltijden.

Zalmfilet in prosciutto
voor 2 personen

300 gr verse spinazie
2 zalmfilets
4 plakken parmaham
250 gr roma trostomaatjes
1 teen knoflook
zeezout
peper
olijfolie

Verwarm de oven voor op 180°C.

Leg de trostomaatjes in een ovenschaal, bestrooi ze met zout en besprenkel met een beetje olijfolie. Zet de ovenschaal voor 30 minuten in de oven.

Leg twee plakjes parmaham op een snijplank en leg hier de zalmfilet op, wikkel de vis in de ham. Herhaal dit met de andere zalmfilet. Verwarm wat olijfolie in een pan en bak hierin de zalm.

Hak een teentje knoflook fijn, verwarm wat olijfolie in een andere pan en fruit hierin de knoflook aan. Voeg de spinazie beetje bij beetje toe totdat alle spinazie geslonken is. Breng op smaak met zout en peper.

Leg de spinazie op een bord, schep hierop de zalm en leg er een takje trostomaatjes uit de oven bij.

Smakelijk!





2 opmerkingen:

  1. ik heb de zalm met parmaham van de week gemaakt en vond het erg lekker! net weer even iets anders dan de normale zalm en lekker hartig! qua groente had ik er geen spinazie bij gemaakt maar een frisse salade.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Femke, bedankt voor je berichtje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...