woensdag 8 januari 2014

Sushi salade


Op de site Chickslovefood.com van foodchicks Elise en Nina kwam ik deze heerlijke sushi salade tegen. Deze salade is een van hun 15 populairste skinny recepten en ik snap wel waarom! Houd je van sushi, maar heb je geen tijd om zelf aan de slag te gaan, of komt het qua budget niet uit om sushi te gaan eten? Dan moet je deze heerlijke sushi salade proberen! Lekker snel en simpel om te maken en heerlijk van smaak! Een perfect alternatief om je sushi honger te stillen! Je kunt zelf nog andere variaties bedenken, voeg bijvoorbeeld ook eens spartelverse zalm of tonijn toe in plaats van de krabsticks. California maki roll is, naast de crunchy (jammie!!), mijn favoriete sushi dus deze variatie met krab en avocado vond ik meteen super lekker. Ga jij deze salade ook uitproberen?


Sushi salade
voor 2 personen

150 gr rijst (je kunt sushi rijst gebruiken maar ik had nog basmati rijst en dit smaakt ook prima)
6 krabsticks
halve komkommer
1 avocado
2 vellen nori
2 eetlepels sesamzaad
sojasaus & wasabi naar smaak voor erbij

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Rooster de sesamzaadjes in een droge pan.

Snijd de krabsticks, komkommer en avocado in reepjes. Knip met een schaar reepjes van de nori vellen. Meng deze ingrediĆ«nten met de rijst.

Schep de sushi salade in kommen en bestrooi met het geroosterde sesamzaad. Serveer er sojasaus en wasabi bij.

Enjoy!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...