woensdag 26 maart 2014

Foodblogswap; Torentje van gerookte zalm en geitenkaas


Het is weer tijd voor de foodblogswap! De maand mocht ik koken van 4pure. Deze mooie site van Andrea is niet alleen voor haar kookstudio maar ze deelt hier ook heerlijke recepten. Ze kookt (h)eerlijke, simpele, eenvoudige gerechten en maaltijden en af en toe ook wat exclusievere gerechten. Maar wel altijd zonder pakjes en zakjes. Helemaal mijn ding dus, neem je ook een kijkje?
Dit mooie torentje van gerookte zalm en geitenkaas is een heerlijk smaakvol voorgerechtje en het ziet er ook nog eens prachtig uit. Helaas werden mijn torentjes niet zo mooi als die van Andrea, maar oefening baart kunst en ik ga ze zeker vaker maken!



Torentje van gerookte zalm en geitenkaas
voor twee personen

200 gr gerookte zalm
1 sjalotje
100 gr zachte geitenkaas 
4 eetlepels crème fraîche
honing
100 ml olijfolie
25 gr rucola
zeezout
peper

Doe de rucola in een blender en laat hem even pulseren, voeg de olijfolie toe en draai tot alles is gemengd. Of doe zoals ik en gebruik de staafmixer om de rucola en olijfolie te mengen. Laat het mengsel een uurtje op smaak komen.

Snijd het sjalotje en de gerookte zalm fijn en meng dit goed door elkaar. Zet in de koelkast tot gebruik.

Meng de geitenkaas met de crème fraîche en breng op smaak met een beetje honing, zout en peper.

Zet de serveerring op het bord en schep hier de helft van het zalm mengsel in, druk goed aan met de bolle kant van een lepel. Schep hier het geitenkaas mengsel op. Verwijder de ring voorzichtig, maak hem schoon en herhaal voor de tweede persoon.

Besprenkel het torentje met de rucola dressing.

Enjoy!

1 opmerking:

  1. Inderdaad een heerlijk voorgerecht, leuk dat je dat gekozen hebt, het is een van mijn favorieten! Wat een leuk blog heb je! Ik kom hier zeker nog vaker terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...