vrijdag 11 april 2014

Wentelteefjes met compote van zomerfruit


Soms heb je van die dagen...zoals de dag dat ik deze heerlijke wentelteefjes maakte. Ik was klaar met koken en het hele huis rook lekker zoet. Nog even snel een foto maken en dan snel smikkelen. Arrg, iets mis met de SD kaart van mijn camera, hij herkent 'm niet meer! Dan maar een foto met m'n Iphone maken.. en ja hoor de wentelteefjes zijn op en ik wis per ongeluk de beste foto. Ach gelukkig overkomt me dit bij deze wentelteefjes, want ook al is de foto verre van geweldig, ik denk dat iedereen zich wel voor kan stellen hoe lekker dit is. Een ideaal ontbijtje voor de paasdagen dacht ik zo!


Wentelteefjes met compote van zomerfruit
voor 2 personen

2 dikke plakken wit- of stokbrood
50 ml melk
1 ei
125 gr zomerfruit, diepvries
sap van een halve citroen
snufje kaneel
2 eetlepels suiker

Doe het bevroren zomer fruit in een pan met het sap van de halve citroen en de suiker. Verhit dit mengsel op laag vuur en roer om de suiker te laten oplossen. Breng zachtjes aan de kook, na 5 minuten is het fruit zacht geworden. Proef en voeg eventueel nog wat suiker of citroensap toe. Laat de compote afkoelen.

Kluts het ei met de melk en een snufje kaneel. Wentel de plakken brood door het mengsel en bak in boter aan beide kanten goudbruin.

Leg de wentelteefjes op twee borden en verdeel de compote van zomerfruit over de borden.

Enjoy!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...