dinsdag 10 juni 2014

Tosti met geroosterde paprika en chorizo


Al een tijdje is het hier op zaterdag klusdag. Mijn ouders en broer helpen mij om mijn appartement op te knappen, we hebben al erg veel gedaan en de laatste loodjes zijn inmiddels in zicht! Z'n klusdag vraagt om een stevige lunch en mijn moeder en ik verzorgen ''de catering'' op deze dagen. Zo maakte we afgelopen zaterdag tosti's klaar. Deze tosti met geroosterde paprika en chorizo was favoriet bij mijn vader. De combinatie tussen de roomkaas, zoete paprika en het zoute van de chorizo is erg lekker. Het recept komt uit de Allerhande en is erg makkelijk, maar een smaakvolle variatie op de standaard ham-kaas tosti!


Tosti met geroosterde paprika en chorizo
voor 4 personen

1/2 pot geroosterde paprika
150 gr verse roomkaas naturel
125 gr chorizo, in plakjes
handje vol verse blaadjes basilicum
8 sneetjes brood

Laat de paprika op keukenpapier uitlekken en snijd in reepjes. Snijd ook de basilicum in dunne reepjes. Besmeer de sneetjes brood met de roomkaas en bestrooi met de verse basilicum. Beleg de helft van de sneetjes brood met plakjes chorizo en reepjes paprika. Leg de andere sneetjes brood met de besmeerde kant naar beneden erop. Rooster de tosti's goudbruin in een tosti-ijzer.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...