zaterdag 20 december 2014

Meringue met vanille-gemberroom en bramen


Vandaag deel ik een super lekker toetje met jullie, het nagerecht van het Mijn Kookavonturen kerstmenu! Ik heb gekozen voor heerlijke meringues met vanille-gemberroom en bramen. Het recept is van Lorraine Pascale, haar recepten zijn altijd snel, simpel en ze zien er verrukkelijk uit! 
De meringues kun je zelf maken of kant-en-klaar in de supermarkt kopen. Aan jou de keuze hoe makkelijk je het jezelf wil maken, maar ik vind de decemberdagen vaak al druk genoeg... Ik kocht mijn meringues mooi bij de grootste kruidenier van Nederland ;-)


Meringue met vanille-gemberroom en bramen

voor 4 personen

8 meringues

250 ml slagroom
250 gr bramen (evt. diepvries, ontdooid)
1 bolletje stemgember in siroop
1/2 vanillestokje
2 eetlepels poedersuiker
takjes munt en extra poedersuiker, ter garnering

Hak de stemgember in fijne stukjes. Splijt het vanillestokje en schraap het merg eruit. Schenk de slagroom in een kom, voeg de poedersuiker toe en klop de slagroom stijf. Roer de gember en vanille door de slagroom, roer niet meer dan nodig.

Leg 4 meringues op bordjes en verdeel hier de helft van de slagroom over. Verdeel de bramen op de slagroom en schep hierop de rest van de slagroom. Leg de overige meringues erop, zorg dat de mooiste kant bovenop ligt.


Garneer met een takje munt en b
estrooi met een beetje poedersuiker.



Enjoy Christmas!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...