dinsdag 24 maart 2015

Gepocheerd ei op toast met avocado


Om heel eerlijk te zijn heb ik voor dit gerechtje nog nooit een ei gepocheerd. Ik vond het altijd best lastig klinken en je hoort zoveel verhalen dat het mislukt. Maar ik vond toch dat het er maar eens van moest komen, zo stond ik op een zondag klaar in de keuken voor de uitdaging. Met 6 eitjes, want het zal vast een keer mislukken... 
De bedenkingen waren helemaal nergens voor nodig, het ging super goed! Het ei op de foto is mijn eerste gepocheerde eitje, best netjes toch? Ik hoop dat het jou ook in 1 keer lukt met onderstaande omschrijving. Dit recept moet je echt een keer maken, de smaakcombinatie is geweldig lekker!


Gepocheerd ei op toast met avocado
voor 2 personen

2 verse eieren
1 avocado
ongesneden grof brood
scheut azijn
chiliflakes uit een molentje, naar smaak
verse bieslook
zout

Verwarm je oven voor op 200 graden.

Snijd 2 dikke sneden brood af. Leg deze voor 5 minuten in de voorverwarmde oven zodat ze lekker knapperig worden.

Prak de avocado met een vork fijn in een schaaltje. Breng op smaak met zout en chiliflakes.

Breng ruim water aan de kook in een grote pan. Voeg een scheut azijn toe, hierdoor zal het eiwit aan de buitenkant sneller stollen. Maak met een lepel een draaikolk door er rondjes mee te draaien. Breek nu het ei en laat het voorzichtig in het midden van de draaikolk glijden. Laat het ei nu z'n 3-4 minuten pocheren. Haal het ei uit de pan met een schuimspaan en laat het uitlekken op keukenpapier. Snijd het ei eventueel mooi in vorm.

Haal het brood uit de oven en besmeer het met de avocadospread. Snijd het gepocheerde ei doormidden en leg op het brood. Bestrooi met een beetje zout, chiliflakes en verse bieslook.

Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...