dinsdag 3 maart 2015

Pannenkoek muffins


Pannenkoeken, er zijn denk ik maar weinig mensen die er niet van houden. Mij kun je wakker maken voor een heerlijke pannenkoek! Vooral de combinatie van een hartige pannenkoek met stroop vind ik heerlijk. In het weekend kies ik als ontbijt vaak voor een gezondere variant; banaan-eipannenkoekjes met blauwe bessen, met kaneel en honing, yum!
Deze keer maakte ik pannenkoek muffins. Het leuke is dat je deze muffins extra lekker kunt maken met verschillende ingrediĆ«nten. Misschien heb je bijvoorbeeld nog wat fruit over. Of wat dacht je van noten, rozijnen, chocolade of kaas. Je kunt elke muffin een andere smaak geven! 
Ook zijn de pannenkoek muffins makkelijk de avond van te voren klaar te maken, een ideaal to go ontbijtje! Ik koos voor silicone muffinvormpjes, deze zijn steviger en de muffins komen zonder problemen los van de vormpjes.



Pannenkoek muffins
voor ongeveer 8 stuks

125 gr bloem
1 ei
250 ml melk
snufje zout
Extra ingredienten, ik gebruikte blauwe bessen en rauwe ham

Verwarm de oven voor op 180 graden en zet de (silicone) muffinvormpjes klaar in het muffinbakblik.

Maak het beslag door het zout, het ei, de helft van de melk en de bloem in een grote kom te mengen. Klopt het beslag tot een glad beslag. Voeg daarna de overige melk toe en klop weer tot een glad beslag.

Schenk het beslag in de muffinvormpjes. Nu kun je de extra ingredienten toevoegen.

Bak de muffins voor ongeveer 15 minuten in de oven tot ze gaar zijn.

Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!



2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    ik heb ze ook geprobeerd, maar ze zijn van binnen nog een en al nat deeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer om te horen! Iedere oven is anders dus het zou kunnen dat je de baktijd moet verlengen. Of heb je misschien ander materiaal vormpjes gebruikt? Er zit qua materiaal nl verschil in het geleiden van warmte. Groetjes Anneke

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...