zondag 19 april 2015

Puntpaprika's gevuld met kabeljauw


Ik ben als foodie altijd opzoek naar lekkere inspiratie, een van mijn favoriete inspiratiebronnen is Pinterest. Hier heb ik al heel wat uurtjes op vertoeft. Laatst kwam ik daar dit heerlijke recept tegen, het is een recept van Jumbo. De puntpaprika's vul je met kabeljauw, daarop komt een heerlijk mengsel van crème fraîche, Parmezaanse kaas, knoflook en tijm. Het is niet alleen een heel lekker recept wat ik zeker vaker ga maken, het is ook heel simpel en ziet er ook nog eens super leuk uit!



Puntpaprika's gevuld met kabeljauw
voor 2 personen


2 rode puntpaprika’s
2 kabeljauwfilets
Klein bekertje crème fraîche
1 teen knoflook
25 gr Parmezaanse kaas + extra
Tijm
Olijfolie
Zout
Peper

Verwarm de oven voor op 200 graden

Halveer de paprika’s in de lengte en verwijder de zaadlijsten. Leg de puntpaprika’s in een ovenschaal.

Snijd de kabeljauwfilets doormidden en leg de helften in de puntpaprika’s. Bestrooi met zout en peper.

Doe de crème fraîche in een kommetje en pers hierboven de knoflook uit. Voeg hier de Parmezaanse kaas, wat tijm en peper aan toe en meng alles door elkaar. Verdeel het mengsel over de paprika’s.

Rasp nog wat extra Parmezaanse kaas over de gevulde puntpaprika’s en bak ze in de voorverwarmde oven voor ongeveer 25 minuten.

Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...