zondag 21 juni 2015

Brownie botercake


Toen ik het idee voor deze brownie botercake op Pinterest tegen kwam wist ik meteen dat ik deze cake ging bakken. Hoe lekker, een laagje brownie met cake bovenop, yum! De cake bak je in twee lagen, dus misschien ben je wel iets langer bezig, maar het is echt de moeite waard!

Soms zeggen mensen wel eens tegen mij dat ik altijd zeg dat alle recepten zo makkelijk zijn. Maar ik kan goed koken dus voor mij is het altijd makkelijk. Nou.. van het bakken van deze cake had ik best een blooper video kunnen maken! Jullie hadden heel hard om mij gelachen dat weet ik zeker. Hoe slim is het om te willen testen of de cake goed loskomt van de vorm en dan gewoon de cake uit de vorm te laten vallen... gelukkig wel op een schoon aanrecht. Oh neee, even kijken hoe ik dit ga oplossen voor de foto (kan nog best toch?). Vervolgens dacht ik al snel hmm lekker, even proeven. De cake kwam echt net uit de oven dus ik verbrande m'n mond natuurlijk gigantisch, haha. Zo zie je maar ook het leven van een foodblogger gaat niet over rozen ;-)



Brownie botercake

voor de brownie laag;
140 gr pure chocolade
50 gr boter, ongezouten
50 gr bruine suiker
35 gr patentbloem
1 ei

voor de botercake laag;
120 gr boter, ongezouten
80 gr witte basterdsuiker
120 gr patentbloem
2 eieren
1 theelepel bakpoeder
3.5 eetlepels melk

Vet een cake blik in en verwarm de oven voor op 180 graden.

Begin met de brownie laag. Breek de chocolade en doe deze samen met de boter in een pannetje. Smelt de chocolade en boter au bain-marie. 

Laat het mengsel iets afkoelen en roer dan de bruine suiker erdoor. Voeg het ei toe en roer dit goed door het chocolademengsel. Voeg de bloem toe en meng goed door elkaar. Schep het mengsel in de cake vorm en bak 15 minuten in de voorverwarmde oven. 

Maak het beslag voor de botercake door de boter en suiker met een mixer tot een gladde massa te kloppen. Voeg de eieren een voor een toe, en meng ze steeds goed door het beslag. Voeg de bloem, het bakpoeder en de melk toe en meng alles goed door elkaar.

Haal de brownie uit de oven en schep het boter beslag in de vorm. Bak de cake vervolgens 35-40 minuten op 160 graden. Laat de cake 10 minuten afkoelen in de vorm, haal de cake uit de vorm en laat verder afkoelen op een rooster.


Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...