woensdag 12 augustus 2015

Thaise vissoep

In de zomer denk je misschien niet zo snel aan een lekker soepje, maar met deze Thaise vissoep waan je je zo op een tropisch bounty eiland! De kokosmelk in de soep zorgt niet alleen voor de zomerse smaak, het zorgt ook voor een verzadigd gevoel. Het is een super simpel recept, ik weet dat ik dit iets te vaak zeg volgens sommige (''jij hebt makkelijk praten, jij kunt goed koken'')... maar echt dit recept is easy! 

Na dit zomerse receptje is het ook voor mij tijd om even te gaan genieten van een welverdiende vakantie! Even niet de dagelijkse dingetjes en inspiratie opdoen in een andere omgeving. Hopelijk kom ik terug met super veel lekkere ideetjes zodat jullie weer kunnen meegenieten van Mijn Kookavonturen!


Thaise vissoep
voor 2 personen

1 blikje kokosmelk, 400ml
150 gr gepelde gamba's
125 gr peultjes
1/2 liter visbouillon
flinke eetlepel rode curry pasta
scheut vissaus
2 stengels bosui
stukje rode peper
evt. koriander voor de liefhebber, ter garnering


Meng de kokosmelk, vissaus, curry pasta en de visbouillon in een soeppan. Breng dit aan de kook.

Was de peultjes, snijd de puntjes aan de boven en onderkant eraf en verwijder eventuele draden aan de zijkant. Snijd grote peultjes eventueel doormidden als dit makkelijker eet. Hak de rode peper fijn. Voeg de peultjes, rode peper en de gamba's toe en zet het vuur laag, laat z'n 10 minuutjes pruttelen.

Maak de bosui schoon en snijd in ringetjes. Schep de soep in kommen, garneer met de bosui en eventueel wat verse koriander.


Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...