woensdag 11 november 2015

Portobellosalade


Ik ben dol op champignons en zijn grote broer, de portobello, belandt ook vaak in mijn winkelwagentje. Vaak om ze te vullen met spinazie en kaas of lekker met risotto. In Foodies magazine kwam ik dit lekkere recept tegen en ik kon niet wachten om deze portobellosalade te maken! De portobello wordt gemarineerd in een dressing van balsamico en honing, yum! Gecombineerd met Parmezaanse kaas en lekker hartig spek wordt deze salade echt heerlijk!


Portobellosalade
voor 4 personen

4 portobello's
8 plakjes ontbijtspek
+/- 100 gr rucola
Parmezaanse kaas
3 eetlepels balsamico
2 eetlepels honing
6 eetlepels olijfolie
zeezout
peper

Klop de balsamico, honing en olijfolie door elkaar en breng de dressing op smaak met zout en peper. Maak de portobello's schoon en snijd ze in dunne plakjes. Meng de portobello's en de dressing in een grote kom, laat dit marineren.

Bak in een droge koekenpan het ontbijtspek knapperig. Laat uitlekken op keukenpapier en breek daarna in stukjes.

Meng de rucola door de gemarineerde portobello. Voeg de knapperige ontbijtspek toe en rasp Parmezaanse kaas over de salade.


Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...